четвер, 19 травня 2016 р.

Сорочка-вишиванка

Як відомо, в Україні сьогодні відмічають День вишиванки. Свято відзначають щороку в третій четвер травня. 

Ідею акції «Всесвітній день вишиванки» у 2006 році запропонувала студентка факультету історії, політології та міжнародних відносин Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Леся Воронюк. А поштовхом до реалізації ідеї та святкування стала вишиванка Ігоря Житарюка, яку він регулярно одягав на пари, як і чимало інших студентів. 

Леся запропонувала одногрупникам та студентам обрати один день і всім разом одягнути вишиванки. Спочатку вишиванки одягнули кілька десятків студентів та кілька викладачів факультету. Та вже протягом наступних років свято розрослося до всеукраїнського рівня, до нього почала долучатися українська діаспора по всьому світу, а також прихильники України.
(Текст взят здесь )
Фото старовинної буковинської вишиванки також з інтернету, с Вікіпедіївської сторінки.


10 коментарів:

  1. Наталю, дякую щиро, що ти нагадала своїм читачам про святкування Дня вишиванки. Вчора на підприємстві, де працює мій чоловік, уся адміністрація прийшла у вишиванках. Так як у мене одна чоловіча вишита сорочка, у сина, чоловік "вкрав" її і пішов на роботу. Він виходить перший з дому. Потім встав син і до сорочки, бо йому вона теж потрібна, весь Львів вчора флешмобив. А тут - нема! Ото скандал був!!! :-))
    Наталю, якщо цікаво, то ось посилання, як у Львові у вишиванках "вишивають" на щодень:
    http://zaxid.net/news/showNews.do?u_lvovi_vidznachayut_den_vishivanki&objectId=1392213

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Лінк не відчиняється. А я вигребла зі своєї шафи одну таку літню туніку, машинно вишиту, яку купила у bon prix, і вдяглася в неї. Хлопці таращилися та посміхалися цілий день, бо вона трохи прозора. Про день вишиванки вони всі не знають, алеж я коли собі дійсну українську вишиванку прикуплю, то зроблю об'яву, щоб знали що сталося. Поки що не хотілося дешеву тряпочку вишиванкою називати, алеж гадала, шо якщо вата приїде з іншого міста на meeting, то роздратується. Мені їх бессловесні дратування сподобаються, бо їм китайці-колеги рота затулили і вони більш ні гу-гу, тільки погляди такі - ватні.

      Видалити
    2. Дивно, у мене відкривається. Спочатку йде стаття, а в кінці - слайди.
      Наталю, мені подобається твоє почуття гумору! :-))

      Видалити
    3. Та без гумору у нашому житті можна загнутися.

      Видалити
    4. Наче ж відповідала - відповідь пропала. Таня, я якщо через iPad заходжу, то по лінку кудись не туди попадаю. Алеж в день зайшла через комп, думала побачу який вишивальний флеш-моб, а там такі гарні жіночки - респект вам львів'янки! Мені найбільш та сподобалась яка носить на вишиванку таку рожеву жилетку-панчо, це мій стіль, обов'язково собі щось таке аналогічне зроблю.

      Видалити
    5. О, вона мені дуже сподобалася. Крім вишиванки, у неї таке стильне намисто! )))

      Видалити
    6. Дивись який у людей політ фантазії та креативу! Хіба ж люди до Майдану спрагнули так вдягатися? Хіба ж замислювалися?

      Видалити
  2. У нас вчора дощ зіпсував все свято, які там вишиванки, якщо з неба, як з відра ллє.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Не обов'язково в вишиванках кудись ходити: можна дома вдягатись і відсвяткувати так по сімейному. Я свойому чоловікові також вишиванку куплю, сказав що і на роботу на день вишиванки вдягати буде. Колись його, ще студентський, друг, родом із Кемерово, виставив фото у вишиванці, з тих пір він також мріє мати собі гарний еземплярчик. Повдягаю у Німетчині усіх у наші вишиті сорочки, дайте час.

      Видалити